Vragen of hulp nodig? Bel ons op 038 7739995

Bestelinformatie

Bestellen via de website
Bestellen bij Muurmode is zeer eenvoudig. Om de produkten te bekijken navigeer je door de site door op een van de categorieën te klikken of de zoekfunctie te gebruiken. Je klikt op een foto of de titel van het product als je meer informatie wilt krijgen. Als je een product hebt uitgekozen, klik je op de knop ´toevoegen aan winkelwagen´. Vervolgens heb je de mogelijkheid om meer producten toe te voegen aan je winkelwagen of om de bestelling te plaatsen. Als je eenmaal alle producten hebt geselecteerd die je wilt kopen, klik je in de winkelwagen op de knop ´bestelling realiseren´. Je kunt de bestelling plaatsen als ´gast´ zonder een account aan te maken of je kunt een account aanmaken. Meer informatie over de voordelen van het aanmaken van een account lees je bij ´mijn account´.

Vervolgens doorloop je de volgende stappen:

  • Betaal- en verzendgegevens: mocht je een ander factuuradres dan verzendadres hebben dan kun je deze allebei aangeven. Klik daarna op ´ga verder´.
  • Verzendwijze: hier selecteer je de verzendwijze van je aankoop en je klikt nogmaals op ´ga verder´.
  • Betalingsgegevens: kies de gewenste betaalwijze en klik op ´ga verder´.
  • Controleer de bestelling: in dit scherm zie je een overzicht van alle producten die je hebt geselecteerd, de verzendkosten, en de totaal prijs. Als je alles hebt gecontroleerd, klik je op ´afronden bestelling´.
Binnen een paar minuten ontvang je een bevestiging per email van de bestelling.

Als je al een account hebt bij Muurmode hoef je de gegevens niet nogmaals in te vullen. Je logt eenvoudig in met jouw emailadres en het wachtwoord dat je eerder gekozen hebt en volgt de volgende stappen:
  1. Bevestig het adres
  2. Bevestig de verzendwijze
  3. Selecteer een betaalwijze
  4. Controleer de bestelling
  5. Bestelling afronden
Als je wilt weten hoe wij met jouw gegevens omgaan, kun je ons privacybeleid lezen.

Mijn account
Je kunt bij Muurmode eenvoudig een account aanmaken, wat diverse voordelen heeft. Als je bij het plaatsen van een bestelling voor ´Bewaar mijn gegevens voor een volgende keer´ kiest, maak je een account aan. Met een door jou zelf gekozen wachtwoord kun je dan een volgende keer gemakkelijk inloggen en je bestelling plaatsen. Een account biedt je de volgende voordelen:
  • Met jouw account bij Muurmode kun je eenvoudig inloggen met je emailadres en wachtwoord dat je zelf kiest, om een bestelling te plaatsen zonder dat je al je gegevens nogmaals hoeft in te vullen.
  • Je kunt jouw gegevens wijzigen wanneer je dat wilt.
  • Je kunt meedere adressen opgegeven. Zo is het mogelijk om een ander verzendadres te kiezen, bijvoorbeeld om het product als kado te verzenden naar iemand anders of om de bestelling op je werkadres te laten bezorgen.
  • In jouw account kunt je de voorgaande bestellingen bekijken.
  • Met een account kun je producten in je winkelwagen bewaren en deze op een later tijdstip aankopen.
Als je wilt weten hoe wij je gegevens op vertrouwelijke wijze behandelen, kun je ons privacybeleid lezen.

Veilige betaalmogelijkheden
Je hebt de keuze uit meerdere veilige betalingsmogelijkheden.
  1. Betalen via iDEAL
  2. Je wordt na bevestiging van de bestelling doorgeleid naar de website van jouw bank. Op de beveiligde website van je bank kun je met online bankieren de betaling voldoen. Let op dat je na de betaling weer terugkeert op de website van Muurmode, anders wordt de bestelling niet goed gegenereerd en ontvang je niet gelijk een bevestiging van de bestelling.
  3. Mister Cash
  4. Belgische klanten kunnen bij Muurmode snel, makkelijk en veilig via de eigen bank betalen met de betaalmethode Mister Cash Als je een rekening hebt bij KBC, Belfius, Fortis, Fintro, AXA, CBC, ING, VDK spaarbank kun je gebruik maken van Mister Cash.
  5. PayPal
  6. Je betaalt met je creditcard in de beveiligde omgeving van Paypal. Je hoeft hiervoor geen account te hebben of aan te maken bij Paypal (al kan dit natuurlijk wel), je moet alleen eenmalig je creditcard gegevens doorgeven. Meer informatie over betalen met PayPal vind je op de website van PayPal.
  7. Met Visa of Mastercard creditkaart betalen
  8. Bij de betaalmethoden kun je Visa of Mastercard selecteren, Muurmode werkt hiervoor samen met het betaalplatform MultiSafePay. Via het veilige betaalplatform van MultiSafePay kun je met een creditcard de betaling voor je bestelling voldoen.
  9. Betalen via een bankovermaking
  10. Bij de bevestiging van je bestelling ontvang je de bankgegevens van Muurmode en je stort zelf het bedrag op de rekening van Moods Design. Het kan enige dagen duren voordat de betaling op onze rekening verschijnt, het duurt daardoor langer voordat je jouw bestelling in huis zult hebben.
Verzendkosten en levertijden
Bij bestellingen boven de 50 euro zijn de verzendkosten gratis voor zowel Nederland als België. De verzendkosten voor een bestelling bij Muurmode.nl bedragen 5 euro bij bestellingen onder de 50 euro en worden tijdens het bestelproces weergegeven.

Op de website staat per product aangegeven wat de levertijd is. Over het algemeen worden de papieren fotobehangen binnen 1 a 2 werkdagen in Nederland afgeleverd en binnen 2 a 3 werkdagen in België. De levertijd voor vlies fotobehang en gepersonaliseerd fotobehang is ongeveer 5 werkdagen voor zowel Nedeland als België. Interieurstickers hebben een levertijd tussen de 5 en 10 werkdagen. In individuele gevallen, of in tijden van veel bestellingen kan er van de indicatieve levertijden afgeweken worden. In dat geval laten we je dit zo snel mogelijk weten.

Voor het verzenden van de muurproducten, werkt Muurmode samen met diverse vervoerders, zoals GLS, DHL en DPD. Indien mogelijk wordt een track & trace nummer van de zending gemaild, zodat je zelf de zending kunt volgen. Als je een ´niet-thuis-bericht´ van een vervoer hebt ontvangen, kun je zelf rechtstreeks contact met de vervoerder opnemen om een nieuwe afleverafspraak te maken. Let op dat Muurmode niet verantwoordelijk is voor mogelijke vertragingen in de levering veroorzaakt door het vervoersbedrijf.

Muurmode levert in principe standaard alleen binnen Nederland en België. Voor levering in andere landen kunt je contact met ons opnemen.

Ruilen en Retourneren
Mocht je bestelling niet aan de verwachtingen voldoen of wil je het product omruilen, dan kun je binnen 14 dagen na ontvangst van het product dit zonder opgave van reden aan ons kenbaar maken. Je kunt dit via de mail aan ons kenbaarbaar maken met opgave van je bestelnummer waarna je de retourvoorwaarden ontvangt, samen met een formulier voor de herroeping van de aankoop. Let op dat het retouradres niet ons contactadres is. Je hebt vervolgens 14 dagen de tijd om het pakket te retourneren naar ons magazijn in Nederland. De kosten voor het retourzenden komen voor rekening van de koper. Let op dat de interieurproducten van Muurmode niet via gewone brievenbuspost geretourneerd kunnen worden, maar dat dit via een pakketdienst moet gebeuren. Na ontvangst van het product, mits in goede en originele staat, wordt de volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd binnen enkele dagen (in ieder geval binnen 14 dagen). We betalen het orderbedrag terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht. Let op dat alleen producten geretourneerd kunnen worden als ze zich in de originele staat en in de originele verpakking bevinden. Speciaal voor jou gefabriceerde producten zoals gepersonaliseerd fotobehang en muurstickers, kunnen niet geretourneerd worden.

Mocht je onverhoopt niet het juiste product ontvangen dan draagt Muurmode er zorg voor dat het product zo snel mogelijk geruild wordt op kosten van Muurmode. Indien je de bestelling niet correct ontvangt, of indien er sprake is van zichtbare beschadiging van de verpakking, noteert dit dan op de afleverbon en meld dit dan binnen 24 uur aan Muurmode. Indien nodig zorgt Muurmode voor vervanging van het beschadigde product.

Meer informatie over ruilen en retourneren (het herroepingsrecht) vind je in onze Algemene Voorwaarden.

Reclamaties
Klachten over een product moeten binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling, volledig en duidelijk omschreven per email ingediend worden. Bij het indienen van een klacht dient het originele behang of de sticker bewaard te worden zodat Muurmode deze kan bekijken indien nodig. Tevens kan Muurmode vragen om foto´s ter illustratie van de klacht.

Let op! Na het (deels) aanbrengen van het behang of de sticker kan niet meer over het product worden gereclameerd. Het aanbrengen van het product houdt de aanvaarding van de producten in. Het al dan niet goed bevestigen van het product op de muur of andere ondergrond valt voor risico van de koper. Let er dan ook op om vooraf het product te bekijken op mogelijk onvolkomenheden.

Noot! We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door contact met ons op te nemen. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

  • Muurstickers: De ondergrond waarop een sticker wordt aangebracht dient glad, schoon en niet poreus te zijn. Muren waar vocht in zit zijn niet geschikt om te beplakken. Recent geverfde muren dienen goed gedroogd te zijn zodat het vocht uit de muur is en de muur uitgehard is. Op een muur met slechte kwaliteit muurverf of kalk verf zal de sticker niet goed hechten. Volg ook goed de plakinstructies voor interieurstickers. Muurmode is niet aansprakelijk voor de ondergrond en of de sticker wel of niet goed blijft plakken.
  • Papieren fotobehangen: Afwijkingen in de totale maat of een individueel panel van een fotobehang van enkele centimeters is mogelijk. Dit komt doordat het behang kan uitzetten door het insmeren met lijm en in meer of mindere mate weer krimpt na het drogen. Zorg er daarom voor dat je de plakinstructies goed volgt en de verschillende panelen op dezelfde wijze behandelt. Muurmode is niet verantwoordelijk voor het eindresultaat op de muur.
  • Vlies fotobehangen: Foto´s die aangeleverd worden voor het maken van gepersonaliseerd fotobehang moeten voldoen aan het minimum aantal pixels van 800 per meter. De wijze waarop een foto is gemaakt en/of is bewerkt is echter ook van invloed op de kwaliteit (zoals scherpte) van de foto. Dit kan niet door ons beoordeeld worden en hierover kunnen geen reclamaties worden ingediend. De klant is zelf verantwoordelijk voor de kwaliteit van een aangeleverde foto evenals voor de juiste bevestiging op de muur.
Contactgegevens
Mocht je nog vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op. Mails die je ons stuurt proberen wij op werkdagen binnen 24 uur te beantwoorden.
Je kunt ook telefonisch contact met ons opnemen. Wij zijn maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 – 14.00 uur en 15.00 – 18-00 uur bereikbaar op (038) 773 99 95.

Muurmode.nl is onderdeel van Moods Design v.o.f, gevestigd in Zwolle en is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 30244635, BTW-nummer NL819767190B01.

Moods Design
Potmarge 21
8032 LC Zwolle
(LET OP! Dit is niet het retouradres, neem hiervoor contact met ons op).